Hola - Reisverslag uit Playa Flamingo, Costa Rica van Elana Strijbis - WaarBenJij.nu Hola - Reisverslag uit Playa Flamingo, Costa Rica van Elana Strijbis - WaarBenJij.nu

Hola

Blijf op de hoogte en volg Elana

30 September 2014 | Costa Rica, Playa Flamingo

Hola allemaal,


De week is weer begonnen. Ik ben er hier achtergekomen dat maandag altijd en overal verschrikkelijk zijn, zelfs in dit paradijs hier. Ik moet elke maandag van acht uur tot half vijf naar school.


Ik zit de laatste dagen niet zo lekker in mijn vel, ben steeds een beetje ziek. Heel irritant, want ik wil gewoon leuke dingen doen. Dus ik blijf wel even een aantal nachten thuis zodat ik me snel weer goed voel. Van zaterdag op zondagnacht heb ik trouwens een nieuwe kamergenoot gekregen. Ik dacht dat ik tot 25 oktober de kamer voor mijzelf zou hebben, maar helaas. Gelukkig is ze wel heel aardig!


Ik werd gisterochtend om half 7 wakker van mijn wekker, nu zullen jullie je vast afvragen waarom, aangezien iedereen wel weet dat ik niet zo’n ochtendmens ben. Dit kwam doordat we om half 7 met ons busje naar ‘Parque nacional Reina de Vieja’ vertrokken voor een ‘adventureday'. Nou het is maar goed dat ik niet meer zo wagenziek als vroeger ben, want dit was echt uhm ja laten we het maar op zijn zachtst uitdrukken: hobbelig. Asfalt is hier volgens mij niet zo populair, stenen en zand daarentegen wel! Alleen dat al was een heel avontuur. Uiteindelijk aangekomen begonnen we met paardrijden. Ik heb dat nooit wat aan gevonden, maar wilde het altijd nog een kans geven. Nou die kansen zijn verspilt. Ik heb voor eens en altijd besloten dat ik dit niet weer hoef te doen, want paardrijden is gewoon saai. Gelukkig duurde dit niet heel lang en gingen we daarna met zo’n oude Amerikaanse schoolbus naar de rivier voor tubing. We gingen in een soort van zwembad van de rivier af. Ik had er heel veel van verwacht omdat ik een aantal jaar in de Pyreneeën ben geweest en daar heb geraft, wat echt superleuk was. Daar hadden ze ook tubing en het zag er superleuk uit.

Ik vond het hier wel leuk, maar ik had iets meer snelheid en spektakel verwacht. Je moest tussendoor best veel peddelen omdat er de stroming helemaal niet sterk was op sommige stukken.

Nadat iedereen klaar was gingen we om 12 uur lunchen. Het eten was heerlijk, ik had allemaal dingen met kip en rijst waaronder kikkererwten en kip. De kikkererwten met kip heb ik snel naar binnengewerkt, want toen ik hoorde dat het kikkererwten waren zag het er ineens niet zo lekker meer uit. Ik moet zeggen dat ik nog steeds trots op mezelf ben dat ik het heb opgegeten. In Nederland zou ik niet eens een hap nemen. Na de lunch kregen we harnassen om en gingen we “ziplinen” (soort van lange kabelbaan). Dat was echt superleuk. Het was vooral zo leuk omdat de natuur eromheen heel indrukwekkend was en je ook ondersteboven van de kabelbaan mocht! Daarna gingen we naar een ander deel van het park voor tarzansprongen en een bungeejumpingachtigiets.

Na de tarzansprongen in een soort van kloof moesten we via de rotswand weer omhoog klimmen. Moet zeggen dat dit best zwaar was. Nou genoeg over de kabelbanen en tarzansprongen haha. Het was tijd om uit te rusten in de hot springs. Dit zijn natuurbaden die verwarmd worden door de vulkaan. Hierna was al het avontuur afgelopen en gingen we weer naar Tamarindo met ons gammele busje. De foto’s van deze dag komen later, Joosje en Celine moeten ze nog op hun laptop zetten.

De rest van de week heb ik niet veel bijzonders gedaan. Ik wilde zaterdag de hele dag gaan surfen met Joosje, maar de dag liep anders. We gingen eerst naar de linkerkant, want daar zijn wat meer golven voor beginners en niet van die irritante surfers die denken dat de zee van hun is. Kwamen we eindelijk aan (die surfplanken voor beginners zijn zwaar) waren er geen golven en was het aan het regenen. Wij wachten wachten en wachten op golven… Kwamen Celine en Pauline ineens en zeiden dat iedereen van EF aan de rechterkant van het strand was en dat de golven daar ook veel hoger waren. Wij met die surfboards weer helemaal naar de andere kant van het strand… Maar dat mocht de pret niet drukken, want we zouden dan eindelijk kunnen gaan surfen. Ik zag al snel dat de golven wel erg hoog waren en de lucht ook steeds donkerder werd. Toch wilde ik het proberen, want ik had er nu zoveel moeite voor gedaan dat ik in ieder geval een golf wilde pakken. Eenmaal in de zee... pfoee nou zulke golven heb ik nog nooit gezien. Had ook een ander surfboard dan normaal, omdat het volgens de surfman tijd was om een kleinere te nemen. Peddelen ging daar wel veel makkelijker mee, maar qua balans is het moeilijker. Dus bij de eerste golf dat ik als ik nou gewoon blijf liggen en met de golf mee ga, dan weet ik in ieder geval hoe extreem het is. Dat was niet zo’n succes, want ik klapte meteen om en kreeg dat board bijna op mijn hoofd haha. Toen maar verder de zee in gepeddeld en daar een beetje in de zee gedobberd haha. Niet veel later zijn we naar huis gegaan, want het begon weer te onweren en hard te regenen. Joosje en ik beloten dus dsat we die dag niet meer zouden gaan surfen. Het enige probleem was dat we die boards nog teurg moesten brengen. Dat was weer ter hoogte van de linkerkant van het strand en we hadden echt geen zin om wéér terug te gaan en dan ook nog in de regen. Dus we gingen maar eerst terug naar de campus en dat we later die boards wel terug zouden brengen. Zoals ik al eerder zei is asfalt hier niet zo populair. We moesten dus over de zandweg met stenen terug naar EF. Ik stond bijna tot aan mijn knieen in het water en verloor mijn slipper nog onderweg en tegelijkertijd gleed dat surfboard ook steeds uit mijn arm/hand. Kortom, drama.

Even over de lessen trouwens, ik merk dat ik het allemaal iets saaier begin te vinden. Ik vind de Spaanse taal heel erg mooi en wil het nog steeds supergraag leren. Alleen moet je je voorstellen dat je wanneer je bijvoorbeeld heel erg van wiskunde houdt (lastig voor te stellen he), maar dat je dit dan de hele dag en elke dag hebt. Dan begint het snel te vervelen. Mijn concentratie werkt ook niet meer mee haha, doordat er dus weinig afwisseling is, dwalen mijn gedachtes automatisch af en luister ik op een gegeven moment niet meer. Ik heb hier namelijk ook dagen dat ik van 8 tot 5 naar school moet. Het vooruitzicht is gelukkig wel dat als mijn niveau nog iets hoger krijg, je dan keuzevakken mag kiezen dus dat het niet alleen maar Spaans is maar bijvoorbeeld ook de geschiedenis van Costa Rica of Koken.


Als ik morgen tijd heb en het droog is ga ik naar de tennisbaan hier en vragen of iemand met me wil tennissen, want ik kan niemand vinden op school die tennist. Ik heb nu al drie weken geen bal aangeraakt en moet zeggen dat ik het nu echt begin te missen.

Oja, en nog even over de dieren hier. Het babyaapje is dood.. Die is waarschijnlijk uit de boom gevallen. Ik zag hem liggen echt zo zielig. Met ons huisdier Gato gaat het gelukkig wel goed. We hebben nu kattenvoer voor hem gekocht en geven hem elke avond te eten. Hij zit nu ook de hele dag bij ons geweldige huis. Erg gezellig dus.


Ik heb vandaag heel wat meegemaakt, ik had volgens mij al verteld dat ik mij de laatste tijd niet zo lekker voelde. Daar kwam vandaag nog hele erge buikpijn bij. Het is al een paar weken zo en het werd zo erg dat ik er klaar mee was. Ik ging dus naar de schoolmensen voor advies. Die belden meteen de dokter om een afspraak te maken.

Ik kom er net vandaan. Het zag er echt als een huis wat nog net niet uit elkaar viel. Toch was de dokter wel heel aardig en zijn ze er achtergekomen wat het is. Het blijkt dus dat ik infecties in mijn buik heb en ontstoken amandelen (die ik niet meer heb) waardoor ik hoofdpijn krijg, uhh??? Mijn temperatuur hoger dan zou moeten. Nu allerlei pillen en prikken gekregen en hopen dat het binnen twee dagen weg is. Ik moet zeggen dat ik me nu al wel weer wat beter voel dan een paar uur geleden dus ik denk dat de prik werkt!

Nou dit was het weer voor vandaag

Byebyeee


  • 01 Oktober 2014 - 12:23

    Merle:

    je bent een topper,en snel beter worden !!!XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Playa Flamingo

Costa Rica

Voor 9 maanden naar Costa Rica.

Recente Reisverslagen:

14 April 2015

De laatste weken

22 Januari 2015

Alweer vijf maanden in Costa Rica

21 November 2014

Goodbyes

01 November 2014

Update

24 Oktober 2014

Having fun
Elana

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 12953

Voorgaande reizen:

12 Juni 2016 - 06 September 2016

Zuid-Amerika

07 September 2014 - 17 Mei 2015

Costa Rica

Landen bezocht: