hola chicas y chicos - Reisverslag uit Playa Flamingo, Costa Rica van Elana Strijbis - WaarBenJij.nu hola chicas y chicos - Reisverslag uit Playa Flamingo, Costa Rica van Elana Strijbis - WaarBenJij.nu

hola chicas y chicos

Blijf op de hoogte en volg Elana

11 September 2014 | Costa Rica, Playa Flamingo

Hoi allemaal,

Ik vond het wel weer eens tijd voor een mijn eerste reisverslag vanuit Costa Rica! Op het moment dat ik dit aan het schrijven ben lig ik aan het zwembad in “Casa Eleri” dat is een supermooie residentie waar een aantal mensen die ik van EF ken wonen.

Dus, nu vragen jullie je vast af hoe het gaat en wat ik er allemaal van vind. Ik zal eerlijk zijn, de eerste dagen waren echt verschrikkelijk heb vandaag een superleuke dag dus dit leek me het beste moment om een verslag te uploaden.

Ik vond het heel moeilijk om afscheid te nemen en daarnaast had ik nog allemaal gezeik op Schiphol, omdat mijn visum niet goed was. Bij aankomst in Costa Rica krijg je namelijk een toeristenvisum die dan 90 dagen geldig is, maar die krijg je alleen wanneer je aan kan tonen dat je dan ook echt weggaat na die 90 dagen door middel van bijv een vliegticket. Dat had ik natuurlijk niet want ik blijf hier negen maanden en ben van plan om tussendoor naar Nicaragua en Panama te gaan voor een nieuw visum. In ieder geval moest ik ter plekke op Schiphol een random ticket kopen zodat ik kon ‘bewijzen’ dat ik wegging. Nou het goedkoopste ticket gekocht en een paar dagen later gecanceld. Uiteindelijk is dat dus goed gekomen en stapte ik in het vliegtuig naar Londen.

Ik was erg ziek want had al 24 uur niks gegeten en kreeg ook niks meer door mijn keel (heb ik altijd als ik zenuwachtig ben). Uiteindelijk in Miami belandt na een overstap in Londen. Nou die mensen in Amerika zijn echt gestoord. Ben wel tien keer van gecontroleerd. Vanuit Miami hadden we nog één vlucht te gaan. Na vier uur waren we in Costa Rica. Daar voelde ik me nog verschrikkelijker, dacht dat ik flauw ging vallen. Ik voelde me wel heel slecht, maar ik weet al hoe dat kwam, want ik had de heenweg zo’n wagenziekpil ingenomen en ik denk dat dat niet goed is op een lege maag. Goed, we waren er bijna en ik overleegde het wel naar mijn idee. Op het vliegveld van Costa Rica werden we opgewacht door iemand van EF, hij bracht ons naar de bus. Na zes uur rijden waren we ein-de-lijk in Tamarindo en kon ik mijn nieuwe thuis bekijken. Naja, dit werd heel even kijken en daarna snel slapen haha. De reis duurde in toaal 35 uur…

Ik ben de laatste dagen heel veel moe geweest, nu nog steeds heel moe, had eigenlijk afgesproken met mezelf afgesproken om de eerste week elke dag op tijd te gaan slapen. Het probleem is dat ik me niet wil gaan afzonderen en straks geen vrienden heb, dus zet ik mezelf er maar steeds toe om toch gewoon mee te gaan met de rest. Ik merk ook dat ht met de dag beter gaat qua plezier en energie. We hebben een hele leuke groep hier en ze komen echt overal vandaan (Frankrijk, Zwitserland, België , Zweden, Duitsland, Amerika en ga zo maar door).

Ik was echt in shock toen ik de prijzen in de supermarkt zag. Het is hier zoveel duurder dan ik dacht. We gingen gisteren voor het eerst een grote hoeveelheid boodschappen inslaan. We gingen met de taxi naar een grotere goedkope supermarkt iets buiten het dorp. Shampoo: 8 dollar, kaas 12 dollar, chips 4 dollar ga zo maar door. Dus dat wordt nog even improviseren hoe ik dit de komende maanden allemaal ga doen.

Ik slaap nu in een driepersoonskamer, maar ik ga over 1.5 week verhuizen naar een tweepersoonskamer, want het is ongelooflijk klein en ik slaap boven in een stapelbed. Ik breek mijn benen nog een keer door dat gammele trappetje die niet eens echt vastzit en het zal me ook niet verbazen als ik op een dag nog uit dat bed rol, want het heeft helemaal geen verhoogde zijkanten. Als laatste is het ook irritant dat je nergens je spullen chill neer kan leggen, alles moet je in je bed leggen want anders moet je 100 keer uit dat bed klauteren. Nu kan ik nog wel even doorgaan met klagen over mijn stapelbed, maar zo lijkt het me wel genoeg haha. Ik heb zoals jullie waarschijnlijk wel kunnen opmaken uit dit verhaal héél veel zin om te verhuizen haha.

De eerste schooldag (maandag) was een hele zware dag met alleen maar informatie. Ik denk dat ze dit expres deden zodat je zo snel mogelijk went, maar ik had geen eens tijd gehad om mijn spullen of wat dan ook uit te pakken of gewoon even zelf rond te kijken. Ze gingen ook meteen álles in het Spaans uitleggen dus ik zat daar echt van uhhh… ja leuk geprobeerd, maar dit wordt hem niet op dag 1 haha. Ik dacht laat ze maar ratelen, ik slaap toch vanbinnen. Vandaag (woensdag) heb ik voor het eerst tijd gehad om naar het strand van
Tamarindo te gaan, ik ben al wel naar Playa flamingo geweest afgelopen maandag met de introductie. De golven zijn hier erg hoog, in het begin wist ik echt niet wat ik hier mee aan moest en was ik hier best van onder de indruk. De eerste paar keren dat er zo’n megagolf op me afkwam, bleef ik ook gewoon staan en klapte ik lekker dubbel haha. Nu heb ik een veel betere tactiek door er gewoon onderdoor te gaan.

Ik ga nu maar weer eens gezellig doen en laat volgend weekend wel weer wat van me horen.

adiosss

.


  • 11 September 2014 - 09:24

    Rieki Vos Kistemaker:

    fijn weer een verslag van je te ontvangen. wat een lange reis. maar je bent er. altijd mooi weer geniet ervan. wat een lange reis 40 uur. oma xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Playa Flamingo

Costa Rica

Voor 9 maanden naar Costa Rica.

Recente Reisverslagen:

14 April 2015

De laatste weken

22 Januari 2015

Alweer vijf maanden in Costa Rica

21 November 2014

Goodbyes

01 November 2014

Update

24 Oktober 2014

Having fun
Elana

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 12942

Voorgaande reizen:

12 Juni 2016 - 06 September 2016

Zuid-Amerika

07 September 2014 - 17 Mei 2015

Costa Rica

Landen bezocht: