Bijna een week van huis - Reisverslag uit Playa Flamingo, Costa Rica van Elana Strijbis - WaarBenJij.nu Bijna een week van huis - Reisverslag uit Playa Flamingo, Costa Rica van Elana Strijbis - WaarBenJij.nu

Bijna een week van huis

Blijf op de hoogte en volg Elana

14 September 2014 | Costa Rica, Playa Flamingo

Hoi allemaal,

Als allereerst excuses voor mijn vorige reisblog, ik had hem namelijk op mijn mobiel geschreven waardoor ik niet alles in correct Nederlands heb geschreven want dat een heel verhaal typen gaat niet zo soepel als op een normaal toetsenbord.

Het regent hier weer eens dus het is weer tijd voor een nieuwe blog.

Ik wilde de hele week al surfen, en gisteren was het dan eindelijk zover ik heb voor het eerst in mijn leven gesurft! Het was ge-wel-dig. Het ging ook, al zeg ik het zelf, best goed!. De eerste drie keren dat ik probeerde te gaan staan viel ik eraf, daarna ging ik op mijn knieën en na nog wat keren lukte het me om te staan. Ik wilde vandaag weer heel graag, want ik heb gisteren met uitgaan een dealtje met iemand gemaakt dat ik voor 10 dollar twee uur les heb. Ik heb gisteren namelijk 20 dollar betaald voor 1 uur.. Helaas regent het al de hele dag en wil niemand mee... Heb wel een supergrote blauwe plek opgelopen tijdens het surfen, ik stond namelijk op dat board en ging in de richting van Joosje (één van de Nederlandse meisjes die hier is) en we knalden bijna tegen elkaar aan dus ik sprong er van af, maar toen knalde de surfplank keihard tegen mijn been aan. Het voelt alsof er een steen in mijn been zit.

Op dit moment ben ik tegelijkertijd aan het wachten op de sleutel van mijn nieuwe kamer! Ik heb al mijn spullen weer ingepakt en ben klaar om te verhuizen. Ik kan niet wachten om weer in een normaal bed te slapen.

Eergisteren was een dag vol angst. Ik heb allemaal van die gekke beesten gespot en nee niet de leuke schattige aapjes. maar sprinkhanen van bijna een halve meter, slangen, leguanen, kakkerlakken, rode mieren, salamanders en natuurlijk niet te vergeten de geweldige muggen.

Kan het voor de verandering ook wel even positief bekijken, want aan de ene kant hoef ik me hier nooit te vervelen. Ik heb altijd wel een muggenbult waar ik aan kan krabben, om precies te zijn 34:).

Ik zat heel erg te twijfelen of ik mee zou gaan met een trip om schilpadden uit hun ei te zien komen. Het probleem was dat ik erg moe was en we dan om twee uur in de nacht zouden vertrekken en dan in 2.5 uur heen- en terug moesten rijden.. Dus dan zou ik om 9 uur ‘s ochtends weer terug zijn en zou ik dan meteen door naar school gaan. Dus dat ik heb het maar niet gedaan, want ik heb geen zin om weer ziek te worden. Ik heb vandaag Amy de 2e (de hond) gespot in een iets mooiere versie: jonger en dunner. Hij heet trouwens Ramon.

Het Spaans gaat ook elke dag beter, de eerste dagen was het erg lastig omdat ze alles in het Spaans vertelden en ik me heel goed moest concentreren om er dan ook maar een paar woorden van te verstaan. Op de een of andere manier leer je het daardoor wel, want de laatste lessen heb ik alles begrepen van wat ze zei. Ik vergeet wel alles wat ik leer dus ik moet maar eens in mijn schrift gaan kijken wat ik allemaal heb opgeschreven, ook al dat zeg ik al 3 dagen...

Mijn eetlust is ook weer aan het terugkomen! Ik heb de eerste dagen namelijk amper wat gegeten, waardoor ik me ook slecht voelde. Dus ben blij dat het weer terug is. Ben nog wel erg moe steeds, gisteren ben 1.5 uur eerder uit de les gegaan omdat ik bijna in slaap viel en buikpijn had. Dit hielp wel, want ik heb geslapen en even wat tijd voor mezelf genomen.


Ik heb ook mijn tennisracket meegenomen, maar volgens mij had ik die beter thuis kunnen laten. Het is hier namelijk zo warm dat ik niet weet of het wel leuk is om te sporten. Alleen lopen zorgde er al voor dat ik zweette alsof ik net een wedstrijd van drie uur had gespeeld. Wie weet went het uiteindelijk wel.

Ik ga maar weer eens. Adiossssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Playa Flamingo

Costa Rica

Voor 9 maanden naar Costa Rica.

Recente Reisverslagen:

14 April 2015

De laatste weken

22 Januari 2015

Alweer vijf maanden in Costa Rica

21 November 2014

Goodbyes

01 November 2014

Update

24 Oktober 2014

Having fun
Elana

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 12943

Voorgaande reizen:

12 Juni 2016 - 06 September 2016

Zuid-Amerika

07 September 2014 - 17 Mei 2015

Costa Rica

Landen bezocht: