2 weken geleden... - Reisverslag uit Playa Flamingo, Costa Rica van Elana Strijbis - WaarBenJij.nu 2 weken geleden... - Reisverslag uit Playa Flamingo, Costa Rica van Elana Strijbis - WaarBenJij.nu

2 weken geleden...

Blijf op de hoogte en volg Elana

21 September 2014 | Costa Rica, Playa Flamingo

Heyhey luitjes,

Vandaag is het tweenweken geleden dat ik wakker werd met de gedachte: ojee, waar ben ik aan begonnen en waarom kom ik op dit soort gestoorde ideeën. Ik zei het laatst ook tegen mijn moeder. Ik heb dat gevoel nog nooit eerder gehad. Het is zo raar dat je ergens 356 dagen naar uitkijkt en het dan ineens tijd is om te gaan en dat je dan denkt van naahhhh hoeft eigenlijk niet, ik blijf wel lekker thuis. Het is gelukkig allemaal goed gekomen en ik heb het hier nu reuze naar mijn zin. Deze week stond hier vooral in het teken van regen, heel veel regen en natuurlijk mijn amigos de muggen!

Ik kan mijn lijstje van dieren trouwens aanvullen! Ik heb wasberen gezien waarvan ik dacht dat het katten waren.. (oeps), heel veel apen, naast de campus zitten er allemaal apen in de bomen inclusief een babyaapje!. Zo leuk om dat in het echt te zien.

Ik zit nu een paar dagen in mijn nieuwe kamertje. De eerste dagen had ik een kamergenoot, maar die is vannacht weer vertrokken alweer naar huis gegaan. Ik heb de kamer nu voor ongeveer vier weken voor mij alleen, het goede leven! Mijn bed slaapt heerlijk, ik had nooit verwacht dat ik het hebben van een eigen bed zo zou kunnen waarderen. Ik zit nu in een soort van appartement met drie andere Nederlandse meisjes met wie ik sowieso al omging, dus nog leuker dat we nu ook samen in een huis wonen.

Gisteren voor de derde keer uitgeweest, er was geen mens te bekennen. De marathon ging namelijk om vier uur in de nacht van start. De marathon schijnt hier altijd een heel groot gebeuren te zijn omdat het een strandmarathon is. Er komen mensen uit allerlei landen om hier aan mee te kunnen doen. Ik heb er zelf niks van meegekregen omdat ik op dat moment heerlijk lag te dromen. Ik merk wel dat het een stuk drukker is geworden op straat en op het strand sinds de marathon. Desondanks er met uitgaan verder weinig andere mensen waren, heb ik mij prima vermaakt. We hebben namelijk een grote groep dus het is bijna altijd gezellig.

Ik heb eigenlijk niet heel veel bijzonders gedaan deze week, ben ook twee dagen ziek geweest dus heb veel geslapen. Het chille leventje dus hier zeggen ze i.p.v. het chille leventje: ‘Pura Vida’.

Oja! Als iemand wat suggesties heeft voor wat ik kan eten, laat wat van je horen! Ik eet namelijk elke dag pasta, ei, brood en wentelteefjes. Begint behoorlijk te vervelen. Zoals ik al eerder zei is het hier erg duur en is er niet zo’n breed assortiment hier in de supermarkten. Ik wil zo graag kaas, maar een ministukje kost bijna 20 dollar.

Het is hier ook zo leuk en apart dat alle dieren hier gewoon los op straat lopen of 's avonds in de clubs. De dieren leven hier heel dus veel op straat, maar het zijn vrijwel nooit zwerfbeesten. Ze hebben wel een baa,s maar ik heb mij laten vertellen dat ze alleen naar huis komen voor eten en om af en toe te slapen. Op de campus hebben we dus ook allerlei dieren. We hebben een kat Tony en nog wat andere beesten.

Gisteren (vrijdag) mijn eerste presentatie in het Spaas gehouden. Het moest gaan over wie ik ben. Ik moest de presentatie alleen voor mijn 'mentor' en Robin houden (huisgenoot). Iedereen uit mijn mentorklasje was er superdruk en serieus mee bezig waardoor ik ook een beetje in de stress raakte. Ik had namelijk helemaal geen tekst of dan ook maar iets voorbereid. Uiteindelijk dan toch maar snel een stukje tekst uit mijn hoofd geleerd. Doordat ik de tekst een beetje last minute had bedacht ging het niet supergoed. Ik struikelde over mijn woorden en vergat de helft.. Gelukkig was het niet voor een cijfer, maar zodat ik over negen maanden kan zien hoeveel ik vooruit ben gegaan door middel van een filmpje die werd opgenomen.

Ik moet toegeven dat ik op de campus totaal geen Spaans spreek en veel meer Engels, alleen in de lessen en met de beveiligers van de campus. Zo heel erg vind ik dit niet, want ik leer het Spaans alsnog wel en zo wordt mijn Engels ook nog beter.

Morgen ga ik met Joosje als het mooi weer is surfen en hopelijk eindelijk eens tennissen. Ik voel me zo ongelofelijk lui hier, ik sport helemaal niet. Ik begin het echt te missen dus ik moet het surfen maar even snel gaan leren zodat ik dat kan doen wanneer ik wil. Als ik iets beter ben geworden, ben ik van plan om zelf een board te kopen, want dit is natuurlijk leuk en ook goedkoper dan er elke keer een te huren.

Vandaag heeft het superhard geregend. We lagen in de middag heerlijk op het strand, maar na een uur zagen we dat het aan de rechterkant heel erg donker werd dus zijn we snel teruggegaan. Ik ging nog even zwemmen bij Casa Eleri en het was echt zo hard aan het regenen terwijl ik aan het zwemmen was. Klinkt gek, maar het blijft hier zelfs als het regent nog zo heet.

Ik heb bij dit reisverhaal ook een paar foto's bijgevoegd van hoe de straten er hier uitzien na een regenbui, mijn blauwe plek, het schattige babyaapje, ons nieuwe huisdier Tony, hoe ik geniet in de regen en van de avond sushi eten ( ik vind sushi niet zo lekker, maar had een heerlijke salade voor 7 dollar?! Dus daar ga ik vaker heen).

Dat was het weer....

Adios xx

  • 21 September 2014 - 11:27

    Lisa Korts:

    Laantje ♡

    ik vind het allemaal zo knap van je dat je voor negsn maand naar costa rica bent gegaan..je had t laatst best wel zwaar mee. Ik ben superblij voor je dat het allemaal goed is uitgepakt en dat je het leuk vind daar ! Volgena mij gaat de tijd ook wel anel ofniet? Ik moet wel zeggen dak je beetje mis hoor.....

    Jaloers op jou dat je kan surfen daar en dat alles daar zo spotgoedkoop ik en allemaal dieren op straat rondlopen... hahah

    ik zou zeggen; geniet ervan voor t alweer tijd is om na huis te gaan!!
    En als er wat is kan je me altijd appen !!

    Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Playa Flamingo

Costa Rica

Voor 9 maanden naar Costa Rica.

Recente Reisverslagen:

14 April 2015

De laatste weken

22 Januari 2015

Alweer vijf maanden in Costa Rica

21 November 2014

Goodbyes

01 November 2014

Update

24 Oktober 2014

Having fun
Elana

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 12965

Voorgaande reizen:

12 Juni 2016 - 06 September 2016

Zuid-Amerika

07 September 2014 - 17 Mei 2015

Costa Rica

Landen bezocht: