Update - Reisverslag uit Playa Flamingo, Costa Rica van Elana Strijbis - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Playa Flamingo, Costa Rica van Elana Strijbis - WaarBenJij.nu

Update

Blijf op de hoogte en volg Elana

01 November 2014 | Costa Rica, Playa Flamingo

Hola,

Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste blog. Dit geeft eigenlijk aan dat ik hoe erg ik het naar mijn zin heb hier.

Dus… in de vorige blog vertelde ik dat ik naar Panama zou gaan. Ondertussen ben ik alweer terug. Dit was zó leuk, niet met woorden te beschrijven. De natuur was zo ongelooflijk mooi. Waren echt de beste dagen ooit!

Je moet er natuurlijk wel wat voor over hebben om in Panama te komen… of naja héél wat voor over hebben. De reis van Tamarindo tot Bocas del Toro duurde in totaal 18 uur. Dit kwam omdat we vier uur in de hitte bij de grens van Panama moesten wachten. Een jongen van onze groep kwam het land niet in. Dit was superraar, het bleek dat hij namelijk dezelfde naam en geboortedatum had als iemand anders die op zo’n lijst stond van wie het land niet in mag. Dit sloeg nergens op, want de rest van de gegevens (geboorteplaats, afkomst etc.) was allemaal anders dan van die man die ze eigenlijk bedoelden. Dit was een heel gedoe en iedereen was letterlijk doorweekt van het zweet. Alsof we met zijn allen onder de douche hadden gestaan haha. Uiteindelijk mocht die jongen het land niet in en moest weer helemaal terug naar Tamarindo…

Wij gingen wel verder naar Panama. Om Panama binnen te komen moest je over de rivier via een brug van Costa Rica naar Panama lopen, dit was dan de grensovergang. De bus mocht niet mee. Engste brug die ik ooit heb gezien en waar ik overheen gelopen heb. Het was een brug van allemaal losliggende planken. Ik heb geen hoogtevrees of wat dan ook, maar als ik ergens doorheen kan kijken vind ik het allemaal niet meer zo leuk. Daar liep ik dan met een propvolle tas, mijn kussen, dekentje en een klein koffertje. Als ik had geweten dat we over die brug moesten, had ik niet zoveel meegenomen haha. Voordat we Costa Rica uit gingen moesten we eerst nog betalen voor iets (waarschijnlijk oplichterij) en ons paspoort laten zien. Nou dit ging er weer lekker officieel aan toe. Dit gebeuren vond plaats in een soort van souvenirwinkel. Zou me niets verbazen als je daar ook gewoon je rijbewijs kon kopen voor een paar euro en daarnaast nog eeen cadeautje voor je nichtje kon halen. Oja, en niet te vergeten er was natuurlijk geen airco. Het was zo ongelooflijk heet, het was echt nog eens acht graden warmer dan in Costa Rica. Ik heb nog nooit zo veel gezweet.

Het laatste deel van de reis was zo leuk. We moesten met bootjes naar ons eiland en dan naar ons hotel. Leek serieus net Expeditie Robinson haha. We waren namelijk met een een groep van ongeveer 25. Dus we hadden drie boten voor onszelf. Dit maakte het extra leuk. Dat alles wat we hebben gedaan alleen met de groep was en niet met andere vreemde mensen erbij.

Ik kan helaas niet alles van Panama vertellen, want ook hier kan ik weer een heel boek over schrijven. Wat ik wel graag wil vertellen is dat ik in één weekend meer nieuwe dingen heb gezien dan ik in Nederland nog niet eens in een jaar zou zien. Ik heb dolfijnen, zeesterren, luiaards, krokodillen, allerlei mooie vissen, het mooiste eiland ooit, clubs met zwembaden, mooiste zee ooit, koraal en ga zo maar door. Heb zelfs een stuk kokosnoot gegeten die we op het eiland hadden gevonden. Er waren namelijk heel veel palmbomen met allemaal kokosnoten dus daar hadden we er een paar van uit de boom gehaald. Ik had nog nooit kokoswater gedronken of dat spul gegeten, want het leek me nooit zo lekker, maar wauw dit was echt heerlijk.

Genoeg over Panama, nu over gisteren: HALLOWEEN! In Nederland heb ik dit nooit echt gevierd, waardoor ik er ook vrij weinig van verwachtte en er niet heel veel zin in had. Toch hebben we maar een ons best gedaan om er wat van te maken. Ik had met drie andere meisjes: Pauline, Joosje en Siet een groot wit shirt verknipt en toen modder en nepbloed erop gedaan. Foto's zet ik er zo op. Uiteindelijk heb ik heel veel plezier gehad die avond, omdat iedereen wel een beetje zijn best had gedaan om er gek uit te zien. We hadden eerst een soort van feestje op de campus met alle leraren en studenten en daarna zijn we uitgegaan bij Crazy Monkey. Dit was ook leuk, maar heel druk en ik was al moe voordat we aankwamen... Dus heb het niet heel laat gemaakt en me van mijn goede kant laten zien door wat dronken EF-luitjes naar huis te helpen haha.

Vandaag naar het strand geweest met wat mensen uit Denemarken, Duitsland en Noorwegen. We waren er net een uur en zagen toen de donkere lucht en konden dus weer terug naar huis rennen. Het begon echt keihard te regenen. Ben blij als deze maand voorbij is want dan begint het droogseizoen. Geen muggen en geen regen, klinkt perfect.

Ik heb altijd gedacht dat het heel gek zou zijn, dat ik nu met allemaal mensen uit verschillende landen omga. Dit is echt helemaal niet zo, het valt me op dat iedereen eigenlijk hetzelfde is. Naja niet helemaal natuurlijk, ik merk niet heel veel van die cultuurverschillen. Eigenlijk kan iedereen hier ook met elkaar opschieten, natuurlijk heb je wel mensen die niet echt met elkaar omgaan, maar je hebt geen ruzies of wat dan ook. Het blijft altijd gezellig.

Ik heb eigenlijk niet veel meer te vertellen dus dit was het weer voor deze keer.

xxx Elana



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Playa Flamingo

Costa Rica

Voor 9 maanden naar Costa Rica.

Recente Reisverslagen:

14 April 2015

De laatste weken

22 Januari 2015

Alweer vijf maanden in Costa Rica

21 November 2014

Goodbyes

01 November 2014

Update

24 Oktober 2014

Having fun
Elana

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 12964

Voorgaande reizen:

12 Juni 2016 - 06 September 2016

Zuid-Amerika

07 September 2014 - 17 Mei 2015

Costa Rica

Landen bezocht: